Vid mottagande av leverans skall samtliga emballage synas noggrant av mottagaren och ev avvikelser (emballageskador, godsskador, saknat kolli) anmälas, noteras och signeras direkt på den del av fraktsedeln/handling som chauffören behåller. Detsamma gäller vid hämtning av gods hos servicepoint/postombud. Denna notering är en förutsättning för att en fraktskadeanmälan skall kunna hanteras och ev godkännas.
Skadeanmälan skall därefter omgående (senast inom 4 dagar) göras av kund till vår kundtjänst via tel. 010-219 59 55 eller e-mail netgearsupport@elongroup.se. Om skada upptäcks vid avemballering skall även detta anmälas inom 4 dagar från mottagandet. Vi kommer att efterfråga digitalt foto på både transportemballage, orginalemballage och skadan. Varan får inte förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att ytter-/ och originalemballaget måste sparas för ev. besiktning.