Retur & Reklamation

Ångerrätt
Vid köp på Store.netgear.se har du alltid rätt att ångra dig inom 30 dagar.
En förutsättning för att din retur och ångerrätt ska bli godkänd är att din vara och ev originalemballage måste returneras i lika fint skick som när du mottog den dvs i väsentligen oförändrat skick. Varan ska vara oanvänd, hel och ren. Varan i sitt originalemballage ska returneras i emballerat skick på sätt som framgår nedan och ska inte heller ha varit monterad. Du som kund är ansvarig för att varan returneras väl i sitt oskadade originalemballage, fritt från fraktsedlar, tejp eller andra skador. Samt att den packas i ytterligare ett skyddande transportemballage.

Önskar du nyttja din ångerrätt fyller du i ångerblanketten som följer med vid leveransen och bifogar med returen. Du står själv för returfrakten. Returer som skickas med ett fraktsätt som innebär att varan kommer till ett utlämningsställe, ombud eller terminal kommer inte att hämtas ut utan går då i retur tillbaka till dig som avsändare.

 

Returer skickas till följande adress:

Netgear
c/o Elon Group AB
Bäcklundavägen 1
702 36 Örebro

 

Obs. Sändningen behöver skickas som ett företagspaket, hör med ditt ombud om du är osäker på leveranssätt.


Återbetalning
Vi betalar tillbaka det belopp du betalat för din vara så fort vi konstaterat att din retur är i huvudsakligen oförändrat skick, dock senast inom 30 dagar från det datum vi mottagit din retur. Vi förbehåller oss rätten att neka en retur eller reducera återbetalningssumman om varan och/eller originalemballage inte är i väsentligen oförändrat skick. Bedömning sker vid mottagandet av returen.

Reklamation  
Vid reklamation av vara ber vi dig att kontakta https://www.netgear.com/support/ för att få hjälp. 

I och med ett köp på Store.netgear.se har du som kund alltid tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker främst funktions och fabrikationsfel.
Reklamationen behöver göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Innan du kontaktar https://www.netgear.com/support/kan du förbereda dig genom att:
- Notera och beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt.
- Ha serienummer till hands.

När vi fått tillbaka den reklamerade varan och godkänt reklamationen kommer vi att hjälpa dig genom att:

a. i första hand avhjälpa felet,
b. i andra hand ersätta Dig med en ersättnings vara, eller
c. i tredje hand utge skälig ersättning till Dig i form av prisavdrag.

Store.netgear.se strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att vi mottagit reklamationen, men beroende på vilken produkt det gäller kan det ta längre tid. Store.netgear.se förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt konsumentköplagen. Om du vill läsa mer, gå in på www.konsumentverket.se.
Vid eventuell tvist följer Store.netgear.se beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

Store.netgear.se står för eventuell returfrakt vid godkända reklamationer.