Frakt & Leverans

Fraktkostnad
store.netgear.se erbjuder fri frakt på alla varor.

 

Följande leveranssätt erbjuds på sidan:


- DHL Servicepoint till utlämningsställe (Privatperson).

 



Leveranstid
Leveranstiden är 2–5 arbetsdagar.



Avisering och leverans
Vi aviserar dig via e-mail när din beställning är redo för utleverans från vårt lager. I mailet finns orderinformation och spårningslänk som gör att du kan följa din leverans hela vägen fram till dig.

 

Bra att veta inför din leverans
Paket till utlämningsställe (DHL Servicepoint).
Om dina varor ska levereras till utlämningsställe sker det med DHL. Leveransen går till DHL:s utlämningsställe som ligger närmast den adress du angivit i kassan. Så snart din leverans mottagits av ombudet kommer ett SMS skickas till dig med information om vart och när du ska hämta din beställning. Du får också ett aviserings-ID i ditt SMS som anges vid uthämtningen. Du måste också uppvisa giltig legitimation. Bud visar bådas legitimation. Beställningen måste hämtas inom 14 dagar från det att meddelandet skickades ut till dig. I annat fall skickas beställningen tillbaka till lagret och vi kommer debitera dig en returfrakt inkl administrationsavgift. F.n 250 kr.

 

 

Transportskador

Vid mottagande av leverans skall samtliga emballage synas noggrant av mottagaren och ev avvikelser (emballageskador, godsskador, saknat kolli) anmälas, noteras och signeras direkt på den del av fraktsedeln/handling som chauffören behåller. Detsamma gäller vid hämtning av gods hos servicepoint/postombud. Denna notering är en förutsättning för att en fraktskadeanmälan skall kunna hanteras och ev godkännas.  Skadeanmälan skall därefter omgående (senast inom 4 dagar) göras av kund till vår kundtjänst via tel. 010-219 59 55 eller e-mail netgearsupport@electra.se. Om skada upptäcks vid avemballering skall även detta anmälas inom 4 dagar från mottagandet. Vi kommer att efterfråga digitalt foto på både transportemballage, orginalemballage och skadan. Varan får inte förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att ytter-/ och originalemballaget måste sparas för ev. besiktning. 




Har du frågor gällande din leverans vänligen kontakta oss via tel. 010-219 59 55 eller e-mail netgearsupport@electra.se